starkt jobbat jävla köttklump till idiot

Sett ZEITGEIST två dagar i sträck  nu. ZEITGEIST (den första i serien) och ZEITGEIST - addendum för att vara mer exakt. Jävligt intressanta dokumentärer. Satt som klistrad framför tvn och koncentrerad, som jag inte brukar vara då jag brukar kolla på massa hollywoodskräp för att få timmarna gå. Iallfall så handlar den första delen om hur kristendomen snott hela grundidén med gud, jesus och allt religöst jävla skräp från andra religioner. Går in djupt att det kristna stackare ber till inte finns.  Jämför massvis med påstådda historier från förr med kristendomens skenheliga lögner. I den senare delen går dom djupare på USA:s historia och hur deras kapitalistiska system är uppbyggt. Det är massa information, men det går in. Den är skitintressant. Ska lätt se om den.

Den andra delen av serien går in djupare på det härligaste systemet människan nånsin satt igång, dvs kapitalism. Och den här delen får mig verkligen hata mer och mer och mer och mer. Rika jävla satans hormongos sitter och förstör jorden för sin egna skull och för sin profit. Klart att jag visste att detta pågick, men att få se det i 2 timmar på bild och tal, det går in mycket lättare då. Vill du hata mer så tycker jag du ska se dom här dokumentärerna. Men det är ändå hoppfulla dokumentärer, dom visar olika alternativ till det sättet vi lever idag, och det skulle säkert kunna ske en ändring. Men så länge det monetära systemet regerar så kommer våran och alla andras liv fortsätta rasa neråt.

Lyssna inte på mina ord. Kritisera. Ifrågasätt. Ladda ner och se själv.

http://www.tankafetast.com/torrent/2500-Zeitgeist_%282007%29
http://www.tankafetast.com/torrent/2501-Zeitgeist:_Addendum_%282008%29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0