music for mental relaxation

Bestämde mig för att lyssna på lite skivor som jag inte gett så mycket chans på sistone så plockar fram I HATE MYSELF / TWELVE HOUR TURN split lpn, låter nålen rulla på I HATE MYSELF sidan. Bättre låg depressiv emo får man leta efter. Va sjukt längesen jag lyssnade på den så tänkte att det var dags. Ställer mig upp för att byta till FUNERAL DINER - the difference of potential. Går fram och hämtar den och sneglar mot ytterdörren. Ser två brev liggandes på golvet. Går fram och kollar vad det är och till min förvåning var det avin för ELECTRIC FUNERAL och GIFTGASATTACK grejerna som skickats från Sylen. Även ett födelsedagskort från Madde som skickades  från Australien, det var lite oväntat. Hehe. Tack tack! Går tillbaks till soffan och sätter på FUNERAL DINER och kopplar av och njuter av deras melodiska oljud. Jävlar vilken bra skiva det är. Bra tryck och mycket melodiskt. Min melodi.

Hinner inte lyssna klart innan jag bestämmer mig för att dra ut och hämta paketet. Greppar avin, pluggar in hörlurarna och sätter på KILLING THE DREAM - fractures på hög volym. Maffig hardcore med tryck i och mycket melodiska partier. Me like. Öppnar ytterdörren och tar dom tunga stegen nerför alla våningar. Tar ett steg utanför trappdörren och det är kyligt och regnigt. Det är höst. Jag gillart. Damn vad jag gillar höst. Alla dess färger på dagen och mörkret på kvällen. Finns inget bättre än att beskåda den mörka fast färgglada hösten. Tar en omväg ner till torget och går in och hämtar ut paketet. Blir en rask promenad hem. Innanför dörren står jag nu, kall och blöt. Men lycklig.

För i paketet ligger GIFTGASATTACK - NOISE HERO 12" testpressen. Sliter upp paketet som en liten femåring på julafton och plockar ut innehållet. Lägger försiktigt nålen på plattan och tar dess nåloskuld och sätter mig ner i soffan för lite öronorgasm. Det är så jävla kul att lyssna på nånting man själv har åstadkommit. Det låter fett. Det låter mycket bättre än den sista mixen jag har. Jag älskart. Nu är jag pepp på att den ska komma ut!

Nu följer lite korta meningar om Electric Funeral släppen jag fick hem, inga pretenatiösa recensioner dvs.

ELECTRIC FUNERAL - dbeat noise attack / Make a change 12": D-takt, dist, oväsen och ondska. Jävlar vad bra det här är. Jag har inte vart det minsta peppad på käng på länge, men det här svänger. Inte för distat och inte för mjäkigt, det är så här det ska låta. Favoritlåten på 'make a change' är nightmares och på 'dbeat noise attack' vinner destroy and rebuild.

ELECTRIC FUNERAL - make noise not war EP: Sjujävlarns dist och ljudet är klockrent. Öppnande låten 'make noise not war' älskade jag direkt. Visste inte att Svenskar hade sånt här i blodet, men nu är det ju bevisat. Köp eller skit it!

ELECTRIC FUNERAL - in leauge with darkness KASS  Det nyaste EF släppet som jag fick som bonus av Sylen och det tackar jag för. Det är ytterligare bra inspelning som det bjuds på här. Käng as fuck!  Omslaget är mycket snyggt och mera originellt gentemot sånt här stuk på musik. Favvodängan på denna blir lätt 'stagnation means death'. Catchig låt som satan i mina öron.


För att summera detta långa inlägg. Utan musik skulle jag inte ha nånting. Musik är känslor.



det här är årets låt och text.

KILLING THE DREAM - thirty four seconds

i should have fucking known, you are who you fuck. and they called me a thief. they called me a thief. nothing more than a thief, open hands stretched out, begging you to take. but all you did was steal. All you did was steal. see, we're all thieves. we all stole. but only one gave it back. and this is how it ends, this epic tale. this sad story. this tragedy. such a fucking waste of time that's never coming back. but thieves don't take, they only steal. he never wrote a song for you. every word i wrote for you...now, this is all you get. the music's getting louder, the feeling more familiar. and you can look a thousand times, but it will never change. i never thought this would be your song. fuck, i never thought this would be my song. but thieves don't write songs, their victims write for them.
i've never fucking said it before
. i've never fucking meant it more. fuck you. fuck all of you.


Kommentarer
Postat av: Ditt samvete!

"Jag har inte vart det minsta peppad på käng på länge"



SLUTA HÄDA FÖR FAN!

2010-10-19 @ 01:27:01
URL: http://www.myspace.com/glomda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0