minnen av toner

Slängde på SUBMISSION HOLD - 'waiting for another monkey to throw the first brick' idag. Minnen flög fram. När jag och Mange tog en tripp ner till Göteborg för att se dom. Kommer inte ihåg vad stället hette, men det var långt ute i ingenstans typ. I skogen. Så jävla sjyst hus fanns det där. Spelningen hölls utomhus och det passade SUBMISSION HOLD väldigt bra. Efter spelningen var det ju sedvanlig pissfylla. Jag råkade ramla med handen rakt ner i brännässlor och kom ihåg på fyllan att piss lindrar ju smärtan. Så jag drar ner brallorna och pissar ner händerna. Fan, det hjälpte väldigt mycket. Efter det var det dags för nästa äventyr. Pissfull och smart som man är blir man passad en pipa eller om det var joint, kommer inte ihåg. Drar iallafall ett par rejäla bloss och trippen är  total. Blir helt efterbliven och förstår nada. Vandrar omkring och tror att jag klättrar i berg. Skiter nånstans utomhus har jag ett vagt minne att jag gjorde också. Snart är det sovdags. Lägger mig på första bästa ställe. Försöker somna. Går inte. Hela världen snurrar. Men kul var det. Vaknar upp dagen efter. Känner efter i fickan. VART I HELVETE ÄR PLÅNBOKEN?! Den är  borta. Kaputt. Där fanns mina och Manges respengar hem. Det kändes onekligen skitsmart. Men vi fick ihop dom pengarna iallafall. Lånade.

Iallafall. Är det nån som har tips på liknande musik som 'waiting for another monkey to throw the first brick' så får ni gärna kommentera. Favoritlåtar på den skivan är helt klart 'scource of fuck' och 'workers paradise'.

Det är konstigt hur lite toner kan väcka minnen. Men så är det. Och så kommer det alltid förbli.

Speciella band/låtar har sina stunder.



Två låtar från skivan jag skrivit om, dock inte dom två som är favorit, men fortfarande svinigt jävla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0