äkta vänskap

Vänskap. Det är ett starkt ord. Det leder till stora känslor. Att förlita sig på nån. Att våga säga saker inför den personen. Att våga vara den man är. Aldrig behöver man spela ett spel. Man kan vara sig själv utan några problem. Det är väldigt sällsynt. Det där med att våga känna sig trygg med en annan individ. Som vän eller livspartner. Det är otroligt svårt. Iallafall för mig. Vet inte hur det är med andra. Jag är alltid nojjig att få kniven i ryggen. För det har hänt ett par gånger. Den smärtan vill jag inte ens ge till min värsta fiende. Att falskt bli ledd in i en väg av "vänskap" som sedan ledde till lögner och förnedring. De som orsakat mig denna smärta. Dom är för mig döda i mina ögon. Jag vill aldrig mer ha nåt med dom att göra. Så enkelt är det. Numera tänker jag aldrig mer ta något för givet. Detta har hänt för många ggr senaste åren. Nu är det stopp på det. Jag är starkare än så. Inte en svag liten skitunge längre.

För att förenkla det hela skrev jag ner en text:

valsad in i falsk säkerhet
lurad bakom ryggen medans andra vet
sviniga handlingar som bränner min själ
det känns aldrig som om att jag kommer må väl

inte en gång till
ska kniven sticka i min rygg
ett känslomässigt vrak
känner mig aldrig riktigt trygg


nere i botten på grund av all jävla skit
du förtjänade aldrig min tillit
du svek mig och där dog vi
aldrig i helvete deltar jag i ditt hyckleri

vänskapen du reklamerade
kastades bort i ett bottenlöst hål
men inget varar för evigt
att aldrig se dig igen blir mitt livsmål

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0