pizza from scratch.

Helt degig i magen. Bakade pizza från grunden idag. Gjorde tillochmed egen tomatsås med färska tomater. Svinlätt vare ju. Bara koka tomaterna tills dom blir mjuka och skalet lossnar, sen ta upp och kyla ner. Skala dom och hacka. Steka lök med salt och peppar sen i med tomaterna. Häll i lite oregano eller basilika efter egen smak. Koka upp. Klart. Mixa kryddning med chili osv så kommer du nog få den där perfekta tomatsåsen från scratch till slut. Pizzan vart iallafall helt jävla bäst och knullade sönder mina smaklökar. Ost, sojastrimlor och jalapenos kan inte gå fel.

Annars har jag inte gjort mkt idag. Hängde med granath och memphis, lyssnade igenom GGA 12"an. Alla är svinnöjda, som vi bör vara.

Kom över den här bilden som Alice länkade. Ibland undrar jag om man får ha nån anonymitet? Vi är fyra i glöm dä! vill jag påstå.

 

Rolig bild, det håller jag med om. Men mitt bittra jag börjar undra om detta ens är så roligt? Eller fan vet jag. Tack till konstnären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0