en plåt med kärlek

Nu kommer det. Det ni alla väntat på. Bild på mat. Spännande eller hur?



Flottigt värre. Potatis är min största kärlek inom matlagning. Jävlar vad man kan göra goda saker av dom små liven.



Detta vart slutresultatet. Knullgott.

Det du behöver är:

Glädje till matlagning
Gillar att utmana dina smaklökar
Ork
En ugn på 225 grader
En plåt
Potatis
Olja (extra mycket)
Tupp-sås (eller valfri chilisås)
Svartpeppar (grovmalen)
Salt
Majonäs blandat med tupp-sås
Valfri vitlöksdressing
Tomater (för att känna sig lite nyttig iallafall)

Blanda kryddorna och tupp-såen med oljan. Blanda ihop potatis och den kryddade oljan på plåten. Se till att varje potatis blir flottig, då menar jag FLOTTIG. In i ugnen. Vänd på potatisarna typ var tioende minut. Hur krispiga du vill ha dom är ju din smaksak. Välkommen till matknullstunden. Vi ses. Smaklig måltid.

Det vart många inlägg idag har jag märkt. Mycket har gått igenom mitt huvud. Bra minnen och dåliga minnen. Men jag ska inte låta det dåliga förstöra det bra. Hade behövt en dussin kramar idag. Hade känts så skönt att bara känna nåns värme och närhet. Men det får bli en annan dag. Förhoppningsvis.

Lär inte skriva nåt mer idag, om nån ens orkar läsa allt. Men godnatt och ha en fortsatt trevlig (pissfull/nykter?) lördag. Skrivs imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0