byråkrati = idioti

Ibland blir jag riktigt förbannad på mig själv. Jag hade ETT viktigt möte denna vecka, och vad gör man? Man blandar ihop datumena och så sitter jag här nu igen och har fått ringa min arbetsterapeut på AF och be om ursäkt. För man måste slicka röv om du inte vill bli av med din inkomst. Ska tydligen få ny handläggare också, har träffat den jag hade en gång innan. Vet inte riktigt vad nästa möte ska ge, jag hoppas väl på att dom ska ge mig nån plats att vara på några dagar i veckan, några timmar om dagen.

För det här väntandet är värre än att ha ett så kallat jobb. Hatar att inte ha nånting att göra, samtidigt som jag älskar att inte ha några förpliktelser gentemot nåt. "BÖRJA ALDRIG SÅ SLIPPER DU SLUTFÖRA DET NÅN ANNAN FÖRUTSATT". Livet är mer än jobb och bortslösande av sin fritid, men pengar pratar en ganska viktig dialekt. Vill man ha tak över huvudet och mat på bordet så måste man ju följa deras regler och deras system.

Ändå ska Reinfeldt satsa mer pengar på praktiker och jobbcoacher. Satsa på jobb, ditt  jävla rövhål istället. Vem fan vill slava på en praktik i vuxen ålder? Jag förstår verkligen inte logiken i att skapa mer såna där vuxendagisåtgärder när ingen vill gå på dom och ingen kommer nånsin få ett jobb därifrån. Människor  vill känna sig värda, och vem fan känner sig värd nånting när den vid 40-års ålder måste gå en åtgärd med en massa andra människor bara för att Reinfeldt och hans "arbetarallians" vill kontrollera människor.

Dra nåt gammalt över er alla som stödjer alliansien och dess vidriga rikemanspolitik. SKIT NER ER.

jobbykrust / boycot split kassett avnjöts under detta inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0